reklama

Kalné vody

A opäť som v búrke. Teraz však nie som v psychickom bezpečí spacáku, ale stojím vo vode a snažím sa fotiť. Fotoaparát má vodovzdornú úpravu, ja nie. Blesky bijú ďaleko, ale prší blízko. Topánky sú mokré, ponožky sú mokré, košeľa je mokrá, les je mokrý.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Prestalo pršať a ja som uvidel v božích zlatých lúčoch prenikajúcich cez jedle, javory, jasene a buky, to, čo dávno viem. Že východoslovenské prirodzené lesy sú nádhernými dažďovými pralesmi Európy.

Obrázok blogu

Napriek celkom solídnej prietrži trvajúcej necelú hodinku, pralesným potokom tečie takmer číra voda. Je čistejšia ako tá, ktorá steká z mojej týždeň nepranej košele.

Obrázok blogu

Presúvam sa do vedľajšej doliny Čergova, nad dedinku Kríže. Z pralesa na umelú plantáž.

Obrázok blogu

V pozostatkoch bývalých prekrásnych jedľobučín sú ako jazvy pásy holorubov, z ktorých steká špinavá voda, zosúva sa pôda a nenávratne mizne potokmi kdesi v zahraničí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Tu nie je čistý potok. Tu, pod umelými a vyrúbanými lesmi, tečú kalné vody.

Obrázok blogu

Médiá informujú, že neďalekú dedinku Richvald postihli povodne.

Nemyslím si, že za to môžu kalné vody z „lesov“.

Myslím si, že za to môžu kalné vody v nás, ľuďoch.

Juraj Lukáč

Juraj Lukáč

Bloger 
  • Počet článkov:  124
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Elektronik, ktorý sa zamiloval do divočiny a ako východoslovenský chmurnik predpovedá počasie na každý víkend Zoznam autorových rubrík:  Slovenská divočinaMôj priateľ SkúkamDrevorubači a poľovníciStromyNa hranici zdravého rozumuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu